Det är ingenting fel med förändring, bara den går i rätt riktning

Direktlänk till inlägg 21 juni 2008

det var bättre förr

Av Maria - 21 juni 2008 12:20

jag drar till med en liten klyscha sådär på midsommar dagen: det var bättre förr! och med det menar jag att midsommar var bättre när man var liten. alla midsommrar som jag kan komma ihåg från när jag bodde i Vittsjö var alltid soliga å varma och vi firade alltid med vänner!


i år regnade det (precis som förra året och året innan det om jag inte minns helt fel), jag kände mig dock lite liten igen eftersom jag gjorde mig och min syster var sin riktigt fin krans med ormbunkar, rosa nejlikor, blåklint och präst kragar: bättre än så kan det ju inte bli!


"pappas sydafrikan" åt middag hos oss, så jävla skön dialekt vill jag lova :D älskart! jag bad honom prata lite africaan, det lålter som en blandning av flamländska, engelska och tyska ungefär, skitcoolt!


efter middagen drog jag till Sarah det var väldans trevligt. efter vi hade varit hos henne så skulle vi dra till David, men när vi hade kommit halvvägs dit så ringer Olle å säger att det inte är någon idé att vi kommer dit för att polisen nyss hade varit där å massa eftersom någon oinbjuden hade kommit dit å börjat slåss å en massa :S stackars David :(


dagens andra sköna dialekt: värmländska !

haha vi drog ner en sväng på stan för att kolla läget å då träffar vi 3 snubbar från Arvika med världens jävla skönaste dialekt alltså :D you gotta love it!


idag är det som en lördag fast som en söndag ! haha ibland gör jag det alldeles för komplicerat för mitt eget bästa tror jag !


är sugen på å se bio, mamma har dock sagt att hon å jag ska se Sex & the City när den kommer hit till vår kära lilla håla!


nu måste jag komma på ett sätt att fördriva dagen...något förslag? det blir väl å börja på en ny bra bok, eller kanske krypa upp i soffan å se ngn bra film (om vi hade haft någon :O) men men ska inte klaga, jag känner dock att jag borde ha liiiiite bättre fantasi!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

VFU

Av Maria - 19 oktober 2011 13:11

Började min praktik den här veckan och det känns väl bra antar jag men är lite besviken på att jag bara har 4 engelska lektioner i veckan...mest med tanke på att jag ska hålla i 40 timmars undervisning i veckan :O jo men tjena!   Har bråkat med p...

Av Maria - 11 oktober 2011 10:30

Precis som sist så känns det långsamt bättre. Det som gäller är att hålla sig sysslosatt så inte tankarna går till älskling hela tiden. Igår var det jobb som gällde (gjorde grekisk sallad till 80 pers >.<) och idag ska jag skriva en litterär up...

Av Maria - 10 oktober 2011 23:30


Från vår romantiska middag i fredags <3  

Av Maria - 10 oktober 2011 13:20

Läste något bra igår: det bästa med långdistansförhållanden är känslan när man äntligen ses och allt känns så bra, men det gör lika ont varje gång man skiljs åt igen eftersom man inte vet när man kan ses nästa gång, jobbigt att sitta på ett tåg i 5,5...

Av Maria - 15 september 2011 11:29


  Idag är en bra dag för om några timmar får jag träffa älsklingen <3 ...

Ovido - Quiz & Flashcards