Det är ingenting fel med förändring, bara den går i rätt riktning

Alla inlägg under januari 2009

Av Maria - 29 januari 2009 20:50

it's hard to not be affected

all I want to do is go away

my tears are useless

but they are still running down my cheeks

Av Maria - 27 januari 2009 19:23

jag som trodde att vi bodde i ett fritt land där man fick uttrycka sina åsikter! tydligen inte!

så nu har jag bestämt mig för att bli en tråkig och tyst liten grå mus som aldrig säger vad den tycker och tänker, i alla fall i skolan. allt man får är ju skit ändå så jag tänker inte dela med mig av mina idéer eller åsikter, om det enda man får i gengäld är skit >.< börjar liksom blir lite tröttsamt!

skönt att ha bloggen att avreagera sig på i alla fall!

Av Maria - 21 januari 2009 21:40

ojoj hyffsat bra dag faktiskt! till och börja med så hade jag sovmorgon till 5 i 11, och det är ju aldrig helt fel!


första lektionen var religion där vi skulle avsluta A-kursen med att ha prov i etik och moral, ganska enkelt skulle jag vilja påstå, det var liksom bara att kunna tre olika sorters etiker och sen ha en egen åsikt, texten som vi skulle analysera handlade om dopning. idioten som hade skrivit artikeln ville att man ska legalisera dopning för det medför fler positiva konsekvenser! hallååå störd i huvudet!!! dopning förstör ju all charm med sport, meningen är ju att alla ska tävla under samma villkor och med de talanger som de föddes med inte knarka en massa piller för att bli snabbare eller starkare än vad man egentligen är ! det är FEL helt enkelt!

lektion nr.2 på dagens agenda var projekt arbete och änligen känns det som att vi börjar komma någonstans, vi vet till och med hur vi ska redovisa projektet. synd bara att Anna inte kan vara med, känns ju som att hon missar en del avgörande beslut :/ men men det kan inte göras så mycket åt saken just nu!

jag hoppade över samhällskunskapen och åkte hem för att göra andra läxor, bland annat sexologin! imorrn har jag dock de jobbigaste läxorna kvar, nämligen engelskan och filosofin, men det är bara att bite together fortsätta kämpa !


nu ikväll var jag på teorilektion på körskolan och den handlade om stadskörning. jag kände att jag kunde redan det mesta eftersom jag har kört ganska mycket hemma och jag har redan tagit 6 lektioner på körskolan och ska snart boka halkbana. ajaj känns som att jag ligger lite efter på teorisidan då jag inte ens klarat fas A på datorerna >.< men får förslka ordna till det, nu har jag ju ändå sovmorgon varje onsdag !


imorn är en låång dag, 20 över 8 till 4 är inte precis min bild av en optimal dag men det är bara å köra på och ladda med frukt innan sista lektionen!


Puss & Kram

Av Maria - 18 januari 2009 17:36

Jag gör samma sak gång på gång, varför?

Man tycker att man borde lära sig efter första gången, men det är bara att slänga sig ut igen. Annars så skulle det aldrig bli bra..


Av Maria - 17 januari 2009 18:58

Här kan man vinna 500 kr presentkort på H&M !


http://stefhunny.blogg.se/






Nu ska jag snart iväg och träffa tjejerna! vi ska käka ngt och sen ska vi se Benjamin Buttons otroliga liv! hoppas att den är lika bra som alla säger och som den verkar :)


Puss & Kram

Av Maria - 17 januari 2009 00:05

gud va jag blir trött på skolan och vissa lärare ibland >.<

skickade in min psykologi hemtenta den 19 december och fick tillbaka kommentarer igår på sånt som jag ska kompletera, och kärringen har mage att säga att det ska vara klart tills på måndag! Som om jag inte hade nog med geografi arbetet under helgen, men nu vet ag ju att jag kan glömma att övningsköra i helgen..shame. fick dock ett glädjebesked idag och det var att Per äntligen har bestämt sig för att ge mig MVG i Svenska B kursen! Så på så sätt var dagen bra!

Dagen forsatte hyffsat bra, lagade middag till mig och mina syskon efterson mina kära föräldrar fick något ryck för typ 2 månader sedan och beställde en mini-kryssning till Helsingfors..haha. de kommer hem imorn dock som tur är eftersom min kära bror och syster verkligen är som hund och katt, och det blir jag som får leka medlare!


jag tror att jag ska unna mig lite sovmorgon imorn, sen ska jag försöka kompletera min jävla hemtenta, får se om det blir så bra..haha. men i så fall kan det va, hoppas bara att jag får VG i kursen annars tror jag fan att jag börjar tjuta. mitt mål med gymnasiet är att gå ut med flest MVG och resten VG (inga G:n tillåtna här inte)! än så länge ser det ljust ut, har VG i typ 6 kurser och resten MVG :D känner mitt rätt så nöjd! nu måste jag bara ha kvar orken terminen ut!


nej nu ska jag tvätta ansiktet och försöka gräva fram min säng (det ligger ett berg med kläder på den) sedan ska jag läsa några kapitel i den andra "it-girl" boken och då kommer ögonen bli så tunga att jag måste släcka lampan och sussa !

 Sov gott!


Puss & kram

Av Maria - 15 januari 2009 22:13

kom på att jag har lite sajter där man kan hitta sin drömuppsättning till balen !


http://www.xn--frisrska-q4a.se/portfolio.html


http://www.hairstyle.se/


http://www.chrisma.net/default.aspx?pageId=20


hoppas att det hjälper någon :)

Av Maria - 14 januari 2009 16:12

kul dag, kanske, eller inte.

var å såg Abalone Dots i aulan eftersom som gjorde oss den äran att komma tillbaka till sitt kära gymnasium för att spela, haha. De var riktigt bra, kul att alla fyra tjejerna turas om att sjunga liksom :)


jag gillar inte geografin just nu, känner liksom ingen inspiration att skriva om Weichselistiden och isälvssedimenteringar >.< men det måste göras och det är bara att få det gjort helt enkelt ! suck.

 får helt enkelt plåga mig genom den här veckan för att sedan börja plåga mig med samhälls arbetet nästa vecka, haha.


men som sagt ska börja skriva på min geografi uppsats nu!


Puss & Kram

Ovido - Quiz & Flashcards