Det är ingenting fel med förändring, bara den går i rätt riktning

Alla inlägg under december 2009

Av Maria - 30 december 2009 22:56

Näst sista dagen av 2009! Fick ett kul besked idag; nämligen att jag ska åka till Thailand den 12 januari och det bästa av allt är att jag inte behöver betala en spänn!! Bättre än så kan det knappast bli! Det hade dock varit roligare om någon tjej hade hängt med, men som det ser ut nu så blir det jag och grabbarna på jobbet haha.


Imorn är det nyårsafton och den ska spenderas med att äta nyårssupé hemma hos Elin med henne och Fanny och sedan åka ner till stan för att gå på Palladium! Imorn måste vi först köpa maten dock (tur att både jag och Fanny har körkort så vi kan åka omkring i bil, så kallt som det är just nu!). Det är skönt att vara ledig både imorn och den 1/1 men sedan blir det jobb igen den 2/1 och jag börjar 22.00 och slutar när vi har städat klart ngn gång vid halv 5 typ >.< tough!


En annan bra sak som hände idag var att mamma och pappa ringde på ett studentrum till mig! Så jag håller tummarna för att det är bra och att jag får det, för ett pris på 1700 i månaden inklusive el! Bättre än så kan det knappast bli!


Men nu ska försöka sova lite för Fanny kommer och hämtar mig vid 11 imorn!


Puss & Kram  

Av Maria - 24 december 2009 10:53

Idag är det julafton! Så god jul på er allihopa! Det känns väldigt skönt att vara hemma i Viken igen där det är massa snö och nu börjar även julkänslan att infinna sig :) Farmor och farfar är på plats, granen är uppe, paketen ligger under granen och det luktar julskinka i hela lägenheten - bättre än så kan det knappast bli!


Planen är väl att gå å duscha snart och sedan ner på stan för att uträtta några ärenden (och för att få frisk luft) sedan vid blir det Kalle Anka i vanlig tur med kaffe och julmust! Ikväll blir det först middag (mmm svenskt julbord) och sedan till min systers förtjusning dags att öpnna julklapparna, haha.


Jag har redan hunnit träffa mina kompisar och gett dem deras julklappar och det var hur kul och mysigt som helst att träffa alla igen :D


Men som sagt nu är det dags att duscha lite och sedan fira jul hela dagen och imorn blir det att gå upp i tid för att åka å köpa en ny mobiltelefon och sedan jobba imorgon kväll/natt !


Puss & Kram  

Av Maria - 19 december 2009 17:08

Ja idag är det sista dagen innan jag åker hem över jul, och det känns helt okej faktiskt! ;) Jag gick upp vid 9 för att äta frukost med de andra och sedan tog jag med Leon och Jasper på en promenad i ca en timme (väldigt kallt!) sedan lekte jag med Leon i en timma! Nu i eftermiddag följe jag med Jim och lämnade hunden och katterna på en kennel där de ska vara över jul medans familjen Doherty åker till Langdale.


Nu sitter jag här i mitt rum, som är ganska tomt numera eftersom jag har flyttat upp mina saker till arbetsrummet så Lorna och Howard kan flytta in här med det samma när de kommer hit i januari. Funderar på att gå å ta mig en dusch eftersom jag inte hann göra det igår! Har ju vårdat sjukt barn (halsfluss och öroninfektion) torsdag och fredag, haha fast ungen har sovit mest om dagarna så jag har haft det chill!


Ikväll ska vi äta middag på The Slug and Lettuce så det ska bli väldigt gott! Det blir nog en av deras smarriga hamburgare :D Imorgon bär det av till Heathrow kl 7 så jag måste väl gå upp kl 6 antar jag, men det är inga problem för alltid när man vet att man ska iväg någonstans så är det aldrig svårt att gå upp tidigt!


Nej nu blir det duschen och sedan blir det att ordna det sista med rummet!


Puss & Kram  

Av Maria - 15 december 2009 19:40

Stackars lilla Leon håller på att få nya tänder och har därför inte mått så bra sedan i söndags. Han har feber och ont så han är gnällig mest hela tiden det lilla pyret! Idag var han så utmattad att han somnade lutad mot mig och där sov han i säkert en timme vilket måste vara ett tecken på att han faktiskt känner sig trygg hos mig :D


Och stackars Jasper har nu fått medicin mot sin reumatism och han får inte leka med sin leksak längre :/ nu får han nöja siog med längre promenader och simning eftersom vetrinären sa att hans leder inte mår bra av att sprinta så som han gör när man kastar leksaken åt honom!


Jag följde med Jim på Mamafit idag igen! Det är faktiskt hur kul som helst även om man inte har en bäbis i barnvagn, haha. Idag körde vi styrka blandat med att springa. Så när jag sprang så körde min partner styrka och när jag kom tillbaka så bytte vi! Vid ett tillfälle fick jag hoppa upp och ner på en bänk vilket genast tog mig tillbaka till alla de där inomhusfotbollspassen då Anders och Stefan fullkomligt PLÅGADE oss genom att tvinga oss att köra step-up >.< haha men det var väl en bra känsla eftersom jag faktiskt gillade de där åren när jag tränade fotboll och jag vill ju spela igen!


Imorgon ska jag fika med Ahad när hon är klar med sina prov! Det blir väl Costa eller något, haha. Sedan ska jag förmodligen hjälpa Jim att slå in alla deras julklappar eftersom jag råkade säga att jag ÄÄLSKAR att slå in julklappar haha.


Lorna bitchar som vanligt! Jag har nyss duschat och tog därför på mig pyjamas eftersom jag kände att det inte direkt är någon idé att ta på sig nya kläder när klockan är 7 på kvällen och man inte ska iväg någonstans! Och då läte det ju som så; VA!? HAR DU REDAN PYJAMAS PÅ DIG!? SKA DU INTE ÄTA NÅGON MIDDAG? och kollar på mig som om jag var dum i huvet. Kan inte kvinnan bara gå å dra något gammalt över sig!? Som tur är så åker de härifrån fredag morgon, så det ska bli vääääldigt skönt!


4 dagar kvar tills det är söndag btw!!!


Puss & Kram  

Av Maria - 14 december 2009 11:51

Sitter här å dricker kaffe och lyssnar på julradio.se och försöker få lite julkänsla, men det lyckas inte särskilt bra även om det faktiskt blivit ganska kallt här i Portsmouth! Gick upp kolockan 6 imorse för att ta hand om Leon så jag är ganska trött nu. Efter att jag lämnat honom på dagis så gick jag hem och lämnade Jasper för att sedan springa en runda vilket var väldigt skönt! I eftermiddag ska jag hämta Leon och sedan tar Howard och Lorna över vid 3 (eftersom jag började vid 6 som sagt) så då tänkte jag gå till Gunwharf för att chilla och dricka chai latté och läsa min bok!


Nu har jag bara idag plus 4 dagar till att jobba så jag har verkligen nedräkning! På lördag ska Jim och Mel bjuda mig på mat någonstans eftersom jag åker hem på söndag iiihh! På söndag hoppas jag på att kunna få lite mer julkänsla eftersom jag dels får träffa min familj men även eftersom jag ska dricka glögg och ätta lussekatt :D


Nä nu ska jag fortsätta att lyssna på radion!


Puss & Kram  

Av Maria - 11 december 2009 22:03

Lite bilder från när jag och farmor var i London i mitten av november!

          

Av Maria - 11 december 2009 20:13

Oj var ett tag sedan jag skrev något nu men jag har verkligen inte haft tid under veckan, det har varit fullt upp! Fast inte fullt upp på ett kul sätt utan mer för att jag har jobbat mycket, haha. Lorna och Howard är här igen (tråkigt nog >.<), men jag ser det positivt och nu är det bara cirka 1 vecka kvar tills jag äntligen åker hem!


Följde med Jim på "Mamafit" i tisdags. Det är ett sätt för nyblivna mammor att bli vältränade igen och de har ju med sig vagnarna men det har inte jag så Jim pushar mig ännu hårdare :P haha.


Igår tog jag med Leon till lekparken vilket han ÄLSKADE! Fast han lekte inte hälften så mycket som han sprang omkring och skrämde ihjäl ekorrarna och duvorna i parken haha. Det positiva är väl att han blev ordentligt trött!


I helgen händer inte mycket vilket är skönt eftersom veckorna alltid är fullspäckade. Imorgon ska jag väl in till stan och gå omkring bland alla människor och så lär det väl bli en chai latte <3 och på kvällen är det The X-Factor final!!! Men det är inte förrän på söndag vi får reda på vem som har vunnit! På söndag ska jag springa en runda och chilla!


Nu är det käk!


Puss & Kram   



Av Maria - 5 december 2009 11:34

Idag ar det lordag och jag blev forvanad over att hunden och katten faktiskt lat mig sova anda till halv 10! Da var de bada hungriga och behovde ga pa toan haha. Sa det var bara att ga upp at pa sig mjukisbyxor och mata dem och sedan ga ut med Jasper, men nu maste han snart ut igen eftersom han behover nog springa av sig lite. 


Sedan ska jag ta en snabbdusch for att sedan bege mig in till stan, jag behover inte kopa ngt speciellt utan jag tycker bara att det ar mysigt att ga omkring i stan sa har i juletider! Dock sa har inte direkt ngn julkansla eftersom familjen Doherty varken julpyntar eller har adventsljusstakar men hoppas att pyntningen i stan gor mig lite gladare (och sa far jag val mysa till det med en chai latte for extra kansla!). Haha och just nu sitter jag och kollar pa Nigella's Christmas Show, ja det marks nar man borjar bli gammal antar jag.


Men nu far det nog bli att ga ut med hunden sa han far springa av sig!


Puss & Kram  

Ovido - Quiz & Flashcards