Det är ingenting fel med förändring, bara den går i rätt riktning

Alla inlägg under november 2009

Av Maria - 12 november 2009 19:10

Idag är det torsdag vilket innebär att imorn är det fredag vilket i sin tur innebär att det är en 1 dag kvar tills min älskade farmor kommer hit sprider ljus i den gråa tillvaron här!


Vädret har som sagt varit grått och trist hela veckan i stort sett men det är som sagt bara att "learn to live with it" eftersom jag faktiskt bor i England, även om de första månaderna här har varit mestadels soliga och fina. Det känns som att det regnar här istället för att snöa eller vara kallt, saknar nästan den svenska hösten så man kan gå omkring i sin nya höstjacka, mössa och vantar, utan att svettas ihäl som man gör här förtillfället >.<


Imorgon är min favoritdag, eller inte, det är städdag. Städa heeela huset (3 våningar); dammtorka, städa toaletterna och duschen, dammsuga samt våttorka golven! Inte roligaste man kan göra en fredagsförmiddag men jag tjänar £25 på det så jag antar att det är helt okej! Men när jag slutar imorgon eftermiddag ska jag iväg och träffa Ahad, vet inte riktigt vad vi ska hitta på men något måste vi komma på Glad kanske bio? Har fortfarande varken sett Fame eller Michael Jackson! Fast å andra sidan vill jag ju vara hemma till halv 8 eftersom jag verkligen inte vill missa Coronation Street (kommer Tony att mörda Roy eller kommer han att erkänna och överlämna sig själv till polisen?)!


Ikväll blir det enkel mat (takeaway - fish and chips!) eftersom klockan nu är tjugo över 6 och mel forfarande inte kommit hem från jobbet, men hon borde vara här när som helst nu!


Puss & Kram

Av Maria - 10 november 2009 21:35

Har inte hänt så mycket idag heller eftersom det är rena rama sjukstugan här! Mel har varit sjuk sen i fredags, Leon är lite halvdålig, Mels mamma har ont i halsen och jag har haft ont i huvudet och halsen idag, men det är inte de jag blir tokig på.


Leon sov från typ halv 2 till kvart över 4 och när klockan var 10 i 4 frågade jag Lorna om hon kunde ta hand om honom om han vakande medans jag gick ut med hunden och hon svarade motvilligt ja. Men när jag skulle ta på mig skorna så hörde jag hur Leon hade vaknat och sa därför: Jag kan ju ta med honom ut. Men se det va ju ingen bra idé eftersom han faktiskt är lite halv sjuk! Men hur fan vill kärringen ha de då?! Hon tycker att det är mitt jobb att ta hand om ungen (vilket är sant iofs, men om jag ber om en enkel tjänst så kan hon väl för fan va lite trevlig!) eller så kan hon hjälpa mig med att ta ut hunden, men de är tydligen bara mitt jobb också >.< är så himla trött på henne, som tur är så försvinner hon härifrån på söndag eller måndag! ÄNTLIGEN kan jag säga!


5 dagar kvar till farmor kommer hit och gör livet lite bättre Glad

Men nu blir det tidig sänggång eftersom jag är helt slut i huvudet!


Puss & Kram


      

Av Maria - 9 november 2009 19:22

Back to work! Lämnade ungen på dagis halv 9 sedan gick jag och tog ut hunden för att leka lite honom och efter det gick jag och vilade i ca 1 timme haha, är jämnt så himla trött men det inte varför! Sedan vid kvart i 11 gick jag till Ahads skola för att prata lite med henne på hennes rast!


Därefter tog jag en sväng till Southsea och chillade på Costa med en toast och en cappuchino mums! Sen vips så var klockan halv 1 och dags att hämta Leon igen >.< Men vi drog inte hem för vädret har varit helt underbart, soligt men ändå kallt, precis vad jag gillar! :D


Köpte mina 3 första julklappar också minsann och de är till: pappa, Tom och Caisa! Så nu är det bara 3 kvar, gud så bra! Det är fan julpanik överallt här vill jag lova; julpynt i affärer, julpynt utomhus och till och med julmusik i affärerna :O och det är bara den 9 november! Fast jag ska väl inte säga något med tanke på att jag som sagt köpte mina 3 första julklappar idag xD HAHA! Var det någon som sa hycklare?! Jajjamen!


Klockan är halv 7 här och ska snart äta middag, är syndigt hungrig! Ikväll blir det bara pizza framför tv:n tittandes på Coronation Street och därefter blir det Top Model :D och idag är det bara 7 dagar kvar till farmor kommer hit! Ska överraska henne och möta henne på Heathrow fastän jag har sagt att jag ska möta henne på tågstationen här i Portsmouth !


Puss & Kram

Av Maria - 8 november 2009 16:29

Helgen har varit tråkig...som vanligt! I fredags fikade jag med en tjej från Saudi Arabien och hon var jättetrevlig, sen trodde jag att jag skulle fika med en tjej från Frankrike igår men det visade sig vara en kille från Saudi xD haha. Men vi fikade och han verkade väl trevlig fast lite blyg!


Idag är det söndag och jag har gjort absolut INGENTING idag, bara slappat framför tv:n eftersom jag inte mår riktigt bra (Mel och Leon är också sjuka), men hoppas att det bara är en kortvarig grej eftersom farmor kommer hit nästa helg och jag vill göra det mesta av hennes vistelse, inkluderat en natt i London!


Sitter och kollar på One Tree Hill just nu och ikväll blir det att kolla på The X-Factor för att se vem som åker ut !


Puss & Kram

Ovido - Quiz & Flashcards