Det är ingenting fel med förändring, bara den går i rätt riktning

Alla inlägg den 23 november 2009

Av Maria - 23 november 2009 00:11

Ja idag är det exakt 4 veckor kvar till jag sitter hemma i viken igen! det ska bli galet skönt och KUL!


Har inte skrivit något i bloggen den senaste veckan eftersom min farmor har varit här och hade därför inte direkt någon tid till att sitta framför datorn. Jag och farmor har hunnit med en hel del. Jag har visat henne Portsmouth, vi har varit på bio (vi såg Amelia) och så var vi i London där vi bodde på lyxhotell som farmor fick i 70-års present av hela vår familj! I London på onsdagskvällen bjöd jag farmor på middag (vilket var min present till henne) och det kändes väldigt vuxet att jag kunde betala för en 850 kronors middag :D så är det när man tjänar egna pengar året om!


På ett sätt känns det tomt att hon åkt hem nu, men på ett annat så känns det lite skönt. Kanske låter hemskt att säga men så är det! Hon börjar bli gammal vilket märks då hon glömmer att hon redan har berättat vissa saker och så hör hon ganska dåligt stackarn. Sedan är det skönt att jag kan återgå till mina egna rutiner här, både gällande jobbet och min fritid :)


Imorgon kanske jag ska se New Moon, men det beror på om någon hinner hem i tid för att ta hand om Leon. Det är sånt som märks men jag vill jättegärna se den! Sedan har jag ett annat dilemma, jag har nämligen inte fått betalt för den gångna veckans jobb men jag vet inte om jag ska säga något om det eller inte, för jag var ju faktiskt ledig ca 1,5 dag?! Men å andra sidan så städade  jag åtminstone huset vilket i sig är £25 :O och så hadde jag hand om Leon måndag, tisdag och fredag eftermiddag och det borde väl räknas som något?!


Jaja allt visas väl i sinom tid. Imorgon kommer Jims mamma och hälsar på (hoppas att hon är snällare än Mels). Men nu är det dags att krypa ner i sängen och drömma om vad som sker om 4 veckor ! Kyss


Puss & Kram

Ovido - Quiz & Flashcards