Det är ingenting fel med förändring, bara den går i rätt riktning

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2009

Helg i Culeaze

Av Maria - 25 oktober 2009 20:24

Kom hem från en helt galen helg idag !


I fredags kom pappa och hämtade mig Portsmouth och sen åkte vi vidare till Christoffers hus (som heter Culeaze), vilket ligger utanför Dorchester. Det är ett vääääldigt stort hus och snubben är oförskämt rik (och otrevlig ibland). Först när vi kom dit fick jag och pappa hjälpa till att fixa diverse saker till exempel byta säkringar och proppar, duka matsalen etc. Sedan anlände en av gubbarna som skulle vara med att jaga på lördagen, han var en skotte som heter Andrew Whitfield och måste vara i 70-års åldern, men när vi åt middag (3-rätters) så trodde jag att jag skulle dö när den här Andrew fäller en kommentar om sin penis xD HAHA och pappa bara sitter där och skrattar åt mig eftersom jag blev jättegenerad av någon anledning! Efter middagen var det äntligen dags att sova för att gå upp på lördagen och äta frukost halv 9, vilken givetvis bestod av scrambled eggs, bacon, korv, tomater, svamp och rostat brödEfter det började de andra gentlemännen att droppa in samt the beaters (the beaters är de som skrämmer fåglarna under jakten så att de som jagar kan skjuta fåglarna i luften eftersom det är förbjudet att skjuta de som är på marken). Jag kan ju säga att de som skulle jaga inte direkt kommer från arbetarklassen, utan de var förmodligen de snobbigaste människorna jag någonsin träffat och kände mig lite illa till mods till att börja med, men när en äldre herre vid namn Jeremy Phipps började prata med mig så kändes det genast mycket bättre då han verkligen tyckte att jag var en "ordentlig, trevlig och helt förtjusande flicka", som han nämnde när det var dags för honom att åka hem.


Känns säkert att gubbarna först jagade i några timmar (fasan och anka) och sedan gick vi alla till en jaktstuga för att äta lite soppa (vilket verkligen behövdes då det regnade hela morgonen och vi gick i lera som stod oss upp till vaderna ungefär) och dricka slow gin vilket kan vara den mest vidriga alkoholhaltiga dryck jag någonsin smakat! Sedan när de hade fått i sig lite alkohol ja då skulle de fortsätta att jaga xD jag vet inte om jag tycker att det är en säker blanning att blanda alkohol och vapen, haha.


Vid två tiden var det dags att dra sig tillbaka mot Culeaze för att äta lunch, men först så var det välkomstdrink som bestod av Bloody Marys >.< blää! Det var så vidrigt att jag vara tvungen att be om ett glas vitt istället ;) Lunchen bestod av Sheperds Pie (potatismos och köttfärs i en enda röra), äppelkaka med vaniljglass och sedan ost för att avsluta kalaset, hela tiden flödade givetvis vinet! Jag är glad att jag inte var ute och körde eftersom gubbarna sedan körde bil hem, haha.


Det mest intressanta på hela dagen var den unge killen som var med och jagade! Han hette Nickolas Selby-Bennet och var riiiiktigt snygg (och rik vilket inte skadar). Jag skulle gissa på att han var i 25-års åldern och vi pratade faktiskt ganska länge, men kändes som en film då killen är alldeles för fin för att någonsin ens kunna gå ut med en "enkelt tjej" som mig, kändes väldigt underligt. I ett sånt här läge uppskattar jag den brittiska seden med två kindpussar då det var just det han gav mig när han skulle åka hem :D Fjärilar i magen? Javisst!


Idag, söndag, var det dags för pappa att flyga hem till Sverige och för mig att åka tillbaka till Portsmouth men eftersom det skulle vara en stor löpartävling här idag så var det omöjligt att ta sig in med bil (vilket vi visste redan innan) så skjutsade pappa mig till en tågstation utanför Portsmouth (det tar ca 15 från Cosham till Portsmouth Harbour). Så nu sitter jag här och gör ingenting ungefär, mer än att sakna mamma! Att träffa pappa gjorde bara att jag saknar mamma ännu mer :( Men det är bara ca två månader kvar tills jag åker hem nu så det känns rätt bra ändå!


Puss och Kram

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

VFU

Av Maria - 19 oktober 2011 13:11

Började min praktik den här veckan och det känns väl bra antar jag men är lite besviken på att jag bara har 4 engelska lektioner i veckan...mest med tanke på att jag ska hålla i 40 timmars undervisning i veckan :O jo men tjena!   Har bråkat med p...

Av Maria - 11 oktober 2011 10:30

Precis som sist så känns det långsamt bättre. Det som gäller är att hålla sig sysslosatt så inte tankarna går till älskling hela tiden. Igår var det jobb som gällde (gjorde grekisk sallad till 80 pers >.<) och idag ska jag skriva en litterär up...

Av Maria - 10 oktober 2011 23:30


Från vår romantiska middag i fredags <3  

Av Maria - 10 oktober 2011 13:20

Läste något bra igår: det bästa med långdistansförhållanden är känslan när man äntligen ses och allt känns så bra, men det gör lika ont varje gång man skiljs åt igen eftersom man inte vet när man kan ses nästa gång, jobbigt att sitta på ett tåg i 5,5...

Av Maria - 15 september 2011 11:29


  Idag är en bra dag för om några timmar får jag träffa älsklingen <3 ...

Ovido - Quiz & Flashcards