Det är ingenting fel med förändring, bara den går i rätt riktning

Alla inlägg den 1 oktober 2009

Av Maria - 1 oktober 2009 14:21

  

Ojoj va länge sen det var jag skrev något här! Antar att det är eftersom under sommaren har jag helt enkelt inte haft tid under sommaren då den har bestått av jobb, jobb och återigen jobb! Men det är väl något man måste vänja sig vid nu när man har gått ut gymnasiet. Kan ju inte påstå att jag tänker välja att göra karriär inom restaurangbranschen, för fy vad trött man blir på det efter ett tag. Det var kul i början av sommaren men hela augusti månad var riktigt trist, kanske mest på grund av att en av de underbaraste människorna jag nu känner slutade jobba i juli, men men gött med pengar tjänade man i alla fall.


Den 25 augusti styrde jag min kos över Nordsjön och kom fram till England! Dagen efter tog jag och pappa en hyrbil och körde till Portsmouth där jag nu ska spendera lite mindre än ett år. Den som tror att jobba som au pair är ett glidarjobb, misstar sig grovt! Det är att gå upp kvart över 6 varje morgon (utom helger), ge kiddet frukost, byta blöja och klä på honom, gå till dagis, sedan hämta honom igen kl halv 1 varje dag utom onsdagar då jag hämtar honom kl 5 :) som tur är så är han helt underbar för det mesta, han är glad bebis! Men det finns givetvis stunder då han är grinig, som nu ungefär, han är hur trött som helst men han har spenderat de senaste 40 minutrarna till att gråta och skrika. Nu verkar det dock som att han äntligen har slagit sig till ro :)


Annars är väl livet här rätt okej, har inte några vänner direkt men alla säger hela tiden att det kommer, men jag undrar: NÄR?! Det börjar bli jävligt tråkigt att spendera varje helg åt att göra ingenting ungefär :/


Nu börjar The Jeremy Kyle Show vilket är som Jerry Springer fast lite mer kontrollerat xD HAHA något måste man ju roa sig med medan ungen sover och jag sitter här täckt av snor >.<


Puss & Kram

Ovido - Quiz & Flashcards