Det är ingenting fel med förändring, bara den går i rätt riktning

Direktlänk till inlägg 31 december 2008

Nyårsafton 08

Av Maria - 31 december 2008 10:45

Gott Nytt År alla som läser !


gångna året har mestadels varit superduper bra, det har gått bra i skolan, jag har tjänat pengar, jag har fått bättre vänner än vad jag nånsinn haft känns det som (tack alla ni, ni vet vilka ni är !).

det har ju dock varit en del tråkigheter som mitt fucking knä till exempel! visst jag har fått slippa sjukgymnastiken nu, men det gör fortfarande förbaskat ont ibland och knät krasar som bara den >.< fick ju då även beskedet om att jag inte får börja spela fotboll igen osv, men det kanske var lika bra det eftersom det inte direkt verkar finnas ett damlag just nu :O


var i Spanien med skolan i april, träffade thomás familj, riktigt trevliga människor, älskar verkligen spanien väldigt trevliga människor över huvud taget, god mat och ett vackert språk!


det har givetvis hänt en himla massa men det går ju inte att skriva upp allting här! men som sagt i augusti började ju SP06A sitt sista år på Västerviks Gymnasium så vi har ju hunnit med att beställa studentmössor och jag har hittat en balklänning som jag ska ha på balen i vår ! Det är tider att se fram emot!

i vår ska vi göra en resa med skolan, och de flesta hoppas på att vi får åka till London (även om jag var där så sent som nu i december), jag älskar verkligen den staden eftersom den är så full av liv och att de pratar engelska vilket jag tycker väldigt mycket om att göra !

vi var på Leons dop i London, jag ska ju vara au-pair till Leon efter gymnasiet då familjen Doherty har flyttat helt till Frankrike på heltid! då blir det till att lära sig flytande franska vilket jag absolut ser fram emot :)


ikväll blir det middag och stim med tjejkompisarna sedan blir det väl att dra ner mot stan för att träffa annat folk och kolla på fyrverkerierna! jag hoppas innerligt att de andra inte får för sig att gå in på krogen då jag inte kommer inte :( men jag har ju nedräkning: bara ca 3 månader till jag fyller 18, och huvudsaken är att jag har fyllt 18 lagom till balen och studenten :D

nej nu ska jag dra på mig promenad skorna och släpa mig själv till typ Åhléns tror jag eftersom jag har kommit på att jag inte har några strumpbyxor till ikväll ! haha.


Hoppas att alla får ett superbra 2009, fyllt av lycka och kärlek !

Puss och kram <3


Ps. Jag vill klippa av mitt hår igen eftersom jag har kommit fram till att jag ser bättre ut i kort hår (som på bilden ungefär) men jag måste hålla mig tills efter studentbalen eftersom då måste jag ha långt hår så att Christel kan göra en uppsättning! Ds.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

VFU

Av Maria - 19 oktober 2011 13:11

Började min praktik den här veckan och det känns väl bra antar jag men är lite besviken på att jag bara har 4 engelska lektioner i veckan...mest med tanke på att jag ska hålla i 40 timmars undervisning i veckan :O jo men tjena!   Har bråkat med p...

Av Maria - 11 oktober 2011 10:30

Precis som sist så känns det långsamt bättre. Det som gäller är att hålla sig sysslosatt så inte tankarna går till älskling hela tiden. Igår var det jobb som gällde (gjorde grekisk sallad till 80 pers >.<) och idag ska jag skriva en litterär up...

Av Maria - 10 oktober 2011 23:30


Från vår romantiska middag i fredags <3  

Av Maria - 10 oktober 2011 13:20

Läste något bra igår: det bästa med långdistansförhållanden är känslan när man äntligen ses och allt känns så bra, men det gör lika ont varje gång man skiljs åt igen eftersom man inte vet när man kan ses nästa gång, jobbigt att sitta på ett tåg i 5,5...

Av Maria - 15 september 2011 11:29


  Idag är en bra dag för om några timmar får jag träffa älsklingen <3 ...

Ovido - Quiz & Flashcards